Skuteczne działania marketingowe w internecie, obejmujące w szczególności strony internetowe, obejmują wiele działań z zakresu np. content marketingu i działania seo czy optymalizacja strony internetowej tak, aby była ona atrakcyjna dla odbiorcy. W ramach marketingu internetowego, pozycjonowanie strony internetowej jest jednym z podstawowych działań. Czy jednak pozycjonowanie strony kliniki jest takie samo jak zwykłe pozycjonowanie stron? Dlaczego warto skorzystać z tej opcji? Gdzie szukać pomocy w pozycjonowaniu stron celem dotarcia do potencjalnych klientów, w w przypadkach placówek medycznych – potencjalnych pacjentów?
Po co ci pozycjonowanie strony?
Dziś wiemy, że wiele działań zaczyna się w internecie. Szukamy informacji, porównujemy usługi, cenniki, a także opinie innych osób. Obecnie zatem, potencjalni klienci są świadomi i wymagający.
Jeśli szukamy danej usługi, często wchodzimy na docelową stronę czy w media społecznościowe, szukając informacji. Także pacjenci medyczni szukają usług, które ich zadowolą.
Istotnym elementem tych poszukiwań, w dużej mierze, jest wygląd danej strony, dlatego ważne jest, aby zadbać o jej estetyczny, prosty i przejrzysty układ. Nic tak nie zniechęca do zaufania danej placówce, jak nieatrakcyjna strona. Z punktu widzenia klienta/pacjenta, w sposób naturalny wyklucza ona chęć skorzystania z usługi i przywołuje na myśl coś niejasnego, a nawet negatywnego.
Dlatego też dbanie o swój wizerunek w sieci jest tak istotne, także w branży medycznej. Dlatego też idealna strona powinna być wiarygodna, dostępna, przejrzysta, łatwa w obsłudze i responsywna, a także powinna zwierać praktyczne informacje.
Pozycjonowanie – zwykłe i medyczne – czy czymś się różni?
Wiemy, że działania marketingowe, oparte na internecie i stronach internetowych, są niezbędne do zdobycia zaufania klienta. Usługi pozycjonowania w danej dziedzinie, niezależnie czym się zajmujesz są w gruncie rzeczy takie same. Z branżą medyczną jest jednak mimo wszystko inaczej.
Pozycjonowanie stron medycznych różni się od klasycznego pozycjonowania, bo opieramy się o inną specyfikę, a także napotykamy pewne ograniczenia.
Dotyczą one głównie treści reklamowych. Skuteczne i legalne pozycjonowanie strony kliniki wymaga, aby na stronie nie było treści jawnie nakłaniających do korzystania z konkretnych usług medycznych, nie powinny znajdować się na niej obietnice i gwarancje konkretnych efektów medycznych. Strony medyczne obowiązują także konkretne przepisy tj. klasyfikacja YMYL. Ma ona na celu ochronę użytkowników, a także wzrost standardu dla takich stron internetowych, gdzie tematyka oscyluje wokół treści delikatnych. Dzięki tej klasyfikacji, algorytm wyszukiwarki ocenia rzetelność informacji i weryfikuje źródła.
Pozycjonowanie stron www – gdzie zdecydować się na skuteczne pozycjonowanie?
Niezależnie od tego, czy chcesz sporządzić audyt seo, wdrożyć pozycjonowanie lokalne, czy zwiększyć ruch organiczny na stronie oraz zwiększyć wiarygodność strony czy widoczność strony – we wszystkich działaniach pomoże ci Medico Marketing.
Oferujemy spore efekty pozycjonowania stron dla branż medycznych, znając specyfikę ich wymagań i ograniczeń.
Pomożemy w pozyskiwaniu wartościowych linków przychodzących, zwiększymy twoją widoczność w wyszukiwarce google, pomożemy dobrać wybrane frazy kluczowe i linki wewnętrzne.
Pomożemy ci we wszystkich działaniach niezbędnych do lepszego pozycjonowania twojej strony. Zachęcamy do zajrzenia do naszej oferty, aby sprawdzić, co jeszcze możemy ci zaoferować.